5 храни, които правят кожата ни мазна

  • oily skin foods

Кожата е най-големият орган на човешкото тяло. За да може тя да функционира добре, ние трябва да поддържаме специален баланс на веществата. Консумирането на храни, които са богати на антиоксиданти и витамини може да подобри кожата ви, пише puls. По-тлъстите меса са неизменна част от нашата трапеза през годината.

Те ни дават сила, но правят кожата ни по-мазна, защото съдържат преработени мазнини. Затова много дерматолози съветват хората, склонни към развитието на акне, да избягват прекалената консумация на мазнини или да намалят техния прием.

Ето пет храни, от които кожата ни се омазнява:

Ненаситени мазнини

Омега-3 и Омега-6 киселини принадлежат към категорията на ненаситените мазнини. Резултатите от много проучвания показват, че по-големите количества Омега-6 мастни киселини могат да предизвикат възпалителни заболявания като акне. Пържени картофи и чипс са едни от храните, които съдържат в себе си ненаситени мазнини. Те се приготвят с тежките масла като слънчогледово олио, соево олио, палмово масло и тяхната консумация води неминуемо до образуването на пъпки по кожата.

Млечни продукти

Ако имате акне и не може да откриете причината за неговата поява, то помислете дали не ядете повече млечни продукти. Много лекари ги препоръчват, но техните съставки могат да омазнят кожата ни. Проучвания показват, че интензивността на пъпките и приема на мляко и млечни продукти са паралелно свързани. Това е така, защото те съдържат по-висок индекс на млечни хормони, които действат направо върху хормон-отзивчивите жлези и стимулират развитието на акнето. Използването на по-нискомаслени млечни продукти, както и употребата на бадемово масло е едно добро алтернативно решение, с което ще имате по-хубава кожа.

Алкохол

Той дехидратира кожата и я прави по-стара. Забелязали ли сте, че често бузите ни почервеняват, когато пием спиртни напитки. Самите ние се загряваме, а това е свързано и с изпотяване на кожата, от което тя става по-мазна.

Рафинирани въглехидрати

Храни като хляб и бял ориз също могат да омазнят кожата ни. Много хора, които искат да отслабнат и ползват диети с високо гликемичен товар, увеличават производството на мазнини в кожата си без да искат. Преминаването към диета с ниско гликемично натоварване може да се намали интензивността на акнето, сочат изследвания. Нискогликемични въглехидрати се съдържат в някои плодове, зеленчуци, минимално преработени храни, нискомаслени млечни храни и ядки.

Захар

Тя е един от най-големите врагове за човека. Не само, че води до наднормено тегло, а и уврежда кожата. Нивата на кръвната захар се увеличават при по-висока консумация на захар, което води до възпаления в организма, част от които засягат и кожата. Именно тя стимулира и масните жлези.

 

Comments

comments

Svobodno.bg

Материалът е написан от екип на Svobodno.bg.

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *