Не приемайте хранителния режим като наказание!

  • 132443gf

1. НЕ приемайте думите „хранителен режим“ като наказание, мъчение и глад като в Африка! Правилно структурираният режим ще ви набави нужните количества от всички белтъчини, въглехидрати, мазнини и фибри за деня и ще ви поддържа заситени. Оттам следва постепенно намаляване на зверския апетит и резките спадове на кръвната захар (които ви карат да търсите сладко като обезумели). Спазвайки го, постепенно ще достигнете едно ниво на самостоятелно определяне на порциите, като организма ви ще ви подскаже кога имате нужда от малко и кога от повече храна, но за това трябва първо да му позволите да се научи на това „здравословно хранене“!

Функционални мускули, а не само гола визия

2. Ако ви е трудно да се нагласите психически и все отлагате, ако започвате от следващия Понеделник, следващия месец или от „след празниците“, значи все още си търсите оправдания от страх! Нагласете се така, сякаш започвате едно ново предизвикателство, приемете го като изпитание, с което искате да докажете на себе си, че имате воля и желание, и най-вече, че не ви е страх да направите промяна в живота си! Започнете заедно с приятел, за да намирате мотивация един в друг, или пък си поставете краен срок, до който да издържите на всяка цена! Ако след изтичането му искате да прекратите режима, значи отново не е бил правилно структуриран или просто си търсите оправдание, за да си хапвате и пийвате всяка вечер.

Пропускате ли често закуската?

3. Когато се решите да промените хранителните си навици, се променя и ежедневието. Знам, че никой не обича промените.. те са обвързани с нова нагласа и разбъркване на ежедневието, в което вече сте подредили малкото си свободно време до минутка. Въпреки това, ако имате смелостта да промените или ограничите времето си от други неща, за да приготвите една здравословна храна за вас и цялото ви семейство, то това ще донесе само ползи на всички ви! Отначало е трудно! Трябва да ставате малко по-рано, за да приготвите хапването за деня, трябва да пазарувате често, защото „все нещо от храните за деня отново липсва в хладилника“, трябва да губите ценните „10 секунди“ за да сложите чинията си на електронната везна, преди да започнете да се храните и още други подобни „нови навици“, които сега ви се струват страшно натоварващи, но повярвайте ми, по-лесно е да знаете кога,какво и колко ще изядете, отколкото да се чудите 1 час преди обяд от къде да си купите храна,какво да изядете и дали случайно не е страшен боклук.

Кога и колко кардио (аеробика) да правим?

4. Заблудата „аз си се харесвам, който не ме харесва – прав му път“. Защо хората смятат, че да се храниш здравословно е обвързано с това да се харесате на някого? Животът и здравето ви не са ли далеч по-важни от външния ви вид и мнението на хората за вас? Лично аз, когато работя с клиенти и изготвям индивидуални програми на всеки от тях, първо се съобразявам със здравето им, след това се стремя да го подобря или запазя (в зависимост от това, в какво състояние е в момента) и чак тогава мисля как да подобрим визията и външния им вид. В крайна сметка хубавите неща се правят бавно и с акъл, а не с 90 дневни диети, нито с убийствата от глад на измислени герои и тн.
За финал ще ви дам един съвет : ако имате дори малко желание да подобрите здравето или визията си, опитайте…
ЗАЩОТО НЕ Е УСПЯЛ САМО ТОЗИ, КОЙТО НЕ Е ОПИТАЛ!

Илиян Найденов – сертифициран фитнес инструктор

Comments

comments

Svobodno.bg

Материалът е написан от екип на Svobodno.bg.

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *